Kjøpsbetingelser

Kundservice:
Du er alltid velkommen til å kontakte oss.
Du kan kontakta oss via telefon, e-post eller via vårt kontaktformular.
Telefon: +45 20 90 50 70
E-post: support@osartikler.dk
Åpningstider for kundeservice:
Man-Fre: 09:00-16:00
Vi prøver vårt beste på å svare innen 24 timer på hverdager.
 
 
Nettbutikk:
Vår norske nettbutikk OSfrisorartikler.no eies av den danske nettbutikken OSfrisorartikler.dk, som også er grunnlagt og utviklet i Danmark.
 
Sikkerhet:
Vi bruker en godkjent betalingsserver som krypterer all betalingsinformasjon med SSL (Secure Socket Layer protocol). Det betyr at informasjonen din ikke kan fanges opp. Vår betalingsleverandør oppfyller kravene til PCI DSS. Vi bruker også 3D-secure (Verified by Visa/MasterCard SecureCode), som er et autentiseringssystem for sikre kortbetalinger fra Visa og Mastercard.
 
Levering:
Vi tilbyr gratis frakt ved kjøp over 999 kr. Ved kjøp under 999 kr koster frakt fra 119 kr. Den endelige fraktprisen vises på ordrebekreftelsen. Vi sender din bestilling med Bring, som leverer til det stedet som er nærmest leveringsadressen du oppga ved bestilling. Alle bestillinger sendes med den valgte leveringsmetoden. Vi sender varer til hele Norge uavhengig av ordrestørrelse. Vær oppmerksom på at vi sender til adressen du spesifiserte ved bestillingen. Dobbeltsjekk derfor alltid informasjonen din for å sikre at du har oppgitt riktig navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Bestillinger leveres normalt innen 2-6 virkedager innen Norge.

Fraktskader:

Ved eventuelle fraktskader ber vi deg kontakte vår kundeservice på e-postadressen: support@osartikler.dk med det samme. Det er viktig at fraktskader meldes innen 3 dager etter mottak, d.v.s. utpakking av varer må gjøres umiddelbart for å kontrollere tilstanden. Dersom varene har blitt skadet under frakt, ber vi om at du tar bilder og beskriver skaden, slik at vi kan reklamere varene og gi deg en erstatning. 


Forsinkelser:

Dersom vi forventer at bestillingen din ikke kan leveres innen avtalt tid, vil dette bli varslet til deg via e-postadressen du oppga ved bestilling. Her gir vi informasjon om årsak til forsinkelsen og nytt leveringstidspunkt. Skulle dette skje har du selvfølgelig rett til å heve kjøpet uten ekstra kostnad.
 
Betalinger:
Alla beløp er i norske kroner og inkluderer moms.
 
Vi inngår ikke kjøpsavtaler med mindreårige (under 18 år) uten vergens godkjenning.
 
Vi aksepterer betaling med alle VISA-kort og MasterCard betalingskort, samt Klarna og Vipps. Du betaler ingen kortgebyr når du handler med kort hos oss. Frakten beregnes før betaling og vises på ordrebekreftelsen din. Etter betaling vil du motta en ordrebekreftelse med informasjon om kjøpet ditt. Betaling for kjøpet ditt trekkes tidligst fra din konto når varen sendes fra oss.Vi bruker en godkjent betalingsserver som krypterer all betalingsinformasjonen din med SSL (Secure Socket Layer protocol) fra VeriSign. Dette betyr at informasjonen din ikke kan fanges opp. Betalingsserveren er plassert i vårt fullt sikrede datasenter som garanterer høy hastighet, maksimal sikkerhet og stabilitet. Vår betalingsleverandør oppfyller kravene til PCI DSS.
 
Betaling med Klarna:
I samarbeid med Klarna Bank AB, tilbyr vi følgende betalingsalternativ der betalingen blir gjort direkte til Klarna: Betal innen 14 dager. Betalingstiden er 14 dager fra varene er sendt. Vilkårene for betale innen 14 dager finner du her.
Du finner mer informasjon om Klarna her og kan lese deres brukervilkår her. For å kunne tilby et sett med ulike betalingsalternativer, må vi dele dine personlige, kontakt- og ordredetaljer med leverandøren av den respektive betalingstjenesten. Vi anbefaler at du leser våre retningslinjer for personvern og informasjonskapsler her. Bruken av denne informasjonen er regulert i henhold til gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernpolicy.
 
Villkår for Klarna som betalingsmetode
Merk at Klarna ikke aksepterer “annen leveringsadresse” på bestillinger, men kan kun levere til kjøpers registrerte adresse. Klarna tilbyr Kjøperbeskyttelse, som blant annet innebærer at du som forbruker slipper å betale for dine bestilte varer til du har mottatt dem, og at Klarna bistår deg med problemer knyttet til kjøpet ditt.Klarna tar et fakturagebyr på 0 kr per kjøp. Ved forsinket betaling vil det bli sendt en purring til deg hvor du må betale et purregebyr. Har du handlet for mindre enn 60 kr, kommer et purregebyr på 29,00 kr i tillegg, og har du handlet for 60 kr eller mer tilkommer et purregebyr på 60,00 kr. En forsinkelsesrente på 24,00 % pluss gjeldende referanserente kommer også i tillegg. Dersom det i ettertid ikke foretas betaling, kan kravet overlates til inkassobehandling hvor det kan påløpe ekstra inkassokostnader.
 
Kredittsjekk og behandling av personopplysninger
Når du velger å betale med faktura, foretar Klarna en kredittsjekk. Dersom det blir tatt kredittrapport, vil du få beskjed om dette og få kopi av kredittrapporten tilsendt pr. post eller e-post. Klarna behandler dine personopplysninger for å oppfylle våre forpliktelser i henhold til denne avtalen og for de andre formålene beskrevet i vår databeskyttelsesinformasjon. Du finner databeskyttelsesinformasjonen her, og ved å bruke Klarnas tjenester bekrefter du også at du har lest denne databeskyttelsesinformasjonen. Klarna behandler dine personopplysninger blant annet for å gjennomføre identifikasjon, kundeanalyse, kredittsjekk, markedsføring og forretningsutvikling. De kan også overføre personopplysningene dine til utvalgte partnere (som kredittvurderingsbyråer), som kan være etablert i en stat utenfor EU/EØS. Du finner mer informasjon om denne delingen av personopplysninger, dine rettigheter i forhold til disse, hvordan du kan kontakte Klarna med spørsmål, eller kontakte myndigheten med klager.
Du kan lese om hvordan vi behandler dine personopplysninger hos OS Frisørartikler i våre retningslinjer for personvern og informasjonskapsler.
 
Rabatter:
Ved spesielle kampanjer, for eksempel en kampanjeperiode med gratis frakt, er det ikke mulig å bruke andre rabatter. Det er derfor ikke mulig å kombinere kampanjetilbud og rabatter.
 
Reklamasjonsrett: 
Når du handler hos oss som forbruker, har du i henhold til forbrukerkjøpsloven rett til å klage i tre år.
Reklamasjonsretten omfatter fabrikasjons- og materialfeil og du har dermed rett til å klage på et produkt som har feil eller mangler som eksisterte da du kjøpte det.Du må derfor klage innen «rimelig tid» etter at du har oppdaget feilen. Reklamasjon innen to måneder etter at feilen er oppdaget anses alltid for å være fremsatt innen rimelig tid. Sørg derfor for å undersøke varene dine og teste dem etter mottak for å sjekke at de er fri for feil eller mangler.
Når du kjøper en vare har du ekstra sterk forbrukerbeskyttelse de første seks månedene. Feil som dukker opp innenfor denne tiden blir i følge loven sett på som opprinnelige feil, det vil si feil som vi er ansvarlige for. Når det har gått mer enn seks måneder, går bevisbyrden over på deg som forbruker. Det betyr at du må kunne bevise at det er en original mangel ved produktet for å kunne kreve noe fra selgeren.
 
Klageforespørsel:
For å sende en klageforespørsel sender du oss en e-post på support@osartikler.dk der du oppgir ordrenummeret, beskriver problemet/feilen og legger ved et par bilder som viser problemet/feilen. 
Dersom klagen er berettiget, vil du sammen med vår kundeservice komme frem til en løsning som passer den konkrete situasjonen, d.v.s. enten det er reparasjon, ny vare eller tilbakebetaling. Du kan også få pengene tilbake eller rabatt på prisen, alt avhengig av den spesifikke situasjonen.Vær oppmerksom på at feil som har oppstått på grunn av feilbruk, skade eller slitasje ikke kan klages.
 
Eventuell tvist:
Hvis det ikke lykkes å finnes en løsning, kan du klage til European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR), eller forbrukerrådet. Forbrukerrådet er et statlig forvaltningsorgan som veileder forbrukere og megler i tvist mellom forbruker og næringsdrivende.

 

Forbrukerrådet

Fred Olsens gate 1

0152 Oslo

https://www.forbrukerradet.no/


EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

 
Viktig informasjon:
Ved klage på utstyr som omhandler hygiene ber vi om at det er skikkelig rengjort før du sender det tilbake til oss. Det er også viktig at alt tilbehør og deler sendes med din klage på utstyret og at varene pakkes og sendes på en forsvarlig måte. I forsendelsen din må du også sende en detaljert beskrivelse av problemet.Klagen må sendes til vår kundeservice på følgende returadresse:
 
OS Frisørartikler
c/o Responsservice
Pb.400
4894 Grimstad

Dersom klagen godkjennes, vil du få dekket ekstrakostnader som påløper i forbindelse med din klage, som for eksempel fraktkostnader. Det er derfor viktig at du tar vare på en kvittering for fraktkostnadene dine.
Vær oppmerksom på at vi ikke løser inn produkter som returneres med postoppkrav.
 
Angrerett:
Vi bruker 14 dagers lovfestet angrerett. Hvis du ønsker å kansellere en vare, må du kontakte oss innen 14 dager fra hentedatoen.
Når du har gitt oss beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten, har du 14 dager på deg til å returnere varen.
Har du bestilt flere forskjellige varer i en bestilling, men de leveres enkeltvis, begynner fristen å løpe fra den dagen du mottar siste vare. Fristen betyr at du har rett til å gi oss beskjed innen 14 dager etter mottak om at du ønsker å angre kjøpet.Dersom du har fast varelevering i en gitt periode, begynner perioden å løpe fra den dagen du mottar den første varen. Du har rett til å få pengene tilbake ved angrerett innen 14 dager fra den dagen vi mottok meldingen. Det kan imidlertid hende du må vente til varen er returnert til oss eller du fremlegger bevis på at varen er returnert til oss. Vær oppmerksom på at du ikke kan angre kjøpet ditt ved ikke å hente pakken uten avtale med kundeservice. For å benytte angreretten fyller du ut vårt angreskjema som du finner her
 
Ansvar og betaling ved kansellert kjøp:
Hvis du har gitt oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet, har du 14 dager på deg til å returnere varen til oss. Du står selv for returfrakten og er ansvarlig for å velge en returmetode som behandler pakken på en forsvarlig måte. Det er derfor lurt å velge en sporbar metode, slik at du kan spore pakken. Noen av våre varer kan ikke returneres med vanlig post. Dette gjelder blant annet møbler og inventar. Utgiftene for å returnere denne typen varer forventes å være maksimalt 1000 kr.
Produktets tilstand ved retur: Produktet må returneres med ubrutt emballasje og/eller forseglet og i ellers ubrukt og uskadet stand for at det skal anses som ubrukt. Dersom du bryter forseglingen på varer som ikke kan selges av helse- eller hygienehensyn, gir dette verdireduksjon. Avskrivningsfradraget kan gjøres med inntil 100% av varens verdi.
 
Tilbakebetaling ved retur:
Hvis du angrer på kjøpet, får du pengene tilbake. Dersom det har vært verdireduksjon, trekker vi beløpet du er ansvarlig for. Les mer om dette ovenfor under "varetilstand ved retur". Vi refunderer alle betalinger fra deg, inkludert leveringskostnader (men ikke ekstra leveringskostnader i tilfeller hvor du har valgt et alternativ til det billigste alternativet vi tilbyr) innen 14 dager etter den datoen vi mottar din beskjed om at du ønsker å heve kjøpsavtalen. Vi refunderer pengene med samme betalingsmiddel som du brukte ved kjøpet, forutsatt at ikke annet er avtalt. Du har rett til å få pengene tilbake innen 14 dager fra den dagen vi mottok meldingen om at du ønsker å angre kjøpet. Det kan imidlertid hende du må vente til produktet er returnert til oss dersom du ikke velger å sende dokumentasjon på at produktet er returnert til oss. Vær oppmerksom på at du ikke får tilbake fraktkostnadene ved retur.
 
Gavekort og tilgodelapp: 
Våre gavekort og tilgodelapper er gyldig i to år fra datoen de ble utstedt. Det er ikke mulig å bruke gavekort ved betaling av rabatterte produkter dersom gavekortet er kjøpt med rabatt.
 
Nyhetsbrev: 
Du er velkommen til å melde deg på vårt nyhetsbrev. Her får du nyheter, tilbud og annen relevant informasjon fra OS Frisørartikler. Du kan når som helst melde deg av vårt nyhetsbrev.
 
Pakker som ikke er hentet:
Hvis du ikke henter pakken din vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede pakker vil du som kunde være ansvarlig for et ekspedisjonsgebyr79 kr.
 
Retur av varer: 
Dersom du ønsker å benytte deg av din 14 dagers angrerett, må du returnere produktet senest 14 dager etter at du har gitt oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet.
Kunden er selv ansvarlig for betaling av returneringen.
 
Retur sendes til følgende adresse:
 
 
OS Frisørartikler
c/o Responsservice
Pb.400
4894 Grimstad

Vi tar kun imot pakker som sendes direkte til adressen og løser ikke inn pakker mot postoppkrav.
 
Bytte av varer: 
Vi håndterer ikke direkte varebytte. Dersom du ønsker å bytte en eller flere varer i bestillingen din, ber vi deg returnere varene du ikke lenger ønsker og bestille den(e) nye varen(e) i et nytt kjøp. Dette forkorter frakttiden og gjør at du får varen din så raskt som mulig.
 
Bruk av produkter:
Vi tar ikke noe ansvar og gir ingen garanti for bruken av produktene våre.
 
Personvern og retningslinjer for informasjonskapsler:
Ved å bruke nettstedet www.osfrisorartikler.no godtar du at vi behandler dine personopplysninger i henhold til vår personvern og informasjonskapselpolicy.
Du finner den her
 
Denne siden ble sist oppdatert 13-10-2021.